Inställt tills vidare, ny tid planeras!
På grund av för få anmälningar ställs därmed mötet in tills vidare för omplanering av en ny tid där fler kanske kan. Detta kan även ha varit på grund av att mötet annonserades för sent så flera var redan upptagna och kanske även personer som ännu inte hunnit se annonsen. Jag kommer att ha det i åtanke nästa gång och se till att komma ut med en ny tid i god tid innan!
Spelare sökes: 4+ (fler än fem sökes även extra spelledare!)
Tid: Ny tid planeras
Plats: Samling vid Högskolan i Skövdes huvudingång (G-huset)
Hejsan! Jag söker instresserade spelare som vill testa på och uppleva Dragon Age rika och engagerande värld av Thedas i detta klassiska rollspel skapat av Greenronin. Med ett enkelt spelsystem att lära sig att spela, packad med lore från världen av Thedas och innovativt stunt system som håller strid och magi intensiv och spännande, erbjuder Dragon Age fantastiska spelsessioner. Så ta tag i era tärningar och gör er redo att gå in i en värld fylld av mages och templars, Grey Wardens och darkspawn, gudar och demoner... världen av Dragon Age!
Detta är då endast ett "testa på" möte, med annat ord en one-shot äventyr. Ni kommer att få välja bland färdiga karaktärer så att vi kan komma igång på en gång! De har precis släppt en ny uppdaterad regelbok för DA RPG som jag kommer ha med mig för de som vill titta, men för denna gång kommer vi att använda oss av deras Quick Start Guide vilket jag länkar här http://greenroninstore.com/collections/dragon-age-rpg/products/dragon-age-rpg-quickstart-guide-pdf Detta är då för er som vill läsa reglerna och kanske kolla på karaktärerna innan mötet, dock ber jag er då att hoppa över Kapitlet An Arl’s Ransom då det är äventyret vi kommer att köra på! Så vad behöver ni ha med er? Jo, ni kommer att behöva 3st sexsidiga tärningar (d6:or) varav en av dem måste vara i en annan färg (t.ex. 2st blåa och 1st röd) och penna med anteckningsblock så att ni kan göra anteckningar om era karaktärer och under mötets gång! För er som har svårt med d6:or (vanligaste tärningen) så kan jag i så fall ordna en bunt med blåa tärningar, se i så fall till att ha med en tärning som inte är blå! Tillsist rekommenderar jag att ni kanske ordnar med käk och snacks innan så att vi kan köra från start till slut utan större pauser emellan, jag kommer t.ex. förmodligen frossa mig själv med en pizza innan mötet!
Det var allt! Hoppas att folk är intresserade och vill komma! Kommentera här för att anmäla er och om ni har frågor eller funderingar så går det också bra att kommentera här, höra av er på Skype eller till mitt nummer: 073-705 41 18
Med vänliga hälsningar, Arvid Boberg/Bobba