Shadowrun: Neo-Ghostbusters



  

Shadowrun: Neo-Ghostbusters

Inläggav Monty » fre 28 aug 2015, 21:22

Välkomna skall ni vara. Det här är en tråd som skapas för att kolla intresse och allmänt Q&A.

Gällande gruppen/spelet: Settingen kommer vara London, Storbritanniens huvudstad. I mångt och mycket är det sig likt, trots att det skiljer mer än 50 år. Gruppen är en liten samling av paranormala detektiver, för att göra det enkelt. Gruppen kommer att precis ha startat en liten firma för att handskas med diverse paranormala saker. Magi är ofta inblandat, men inte nödvändigtvis. Stämningen kommer vara av det mörkare slaget: skräck, både psykologisk och mer påtaglig är en stapel.

Storleksmässigt tänker jag mig 3-4 spelare, kan sträcka mig till 5 men helst inte fler. Så, då överlåter jag till er läsare: är ni intresserade, är det bara att fråga så ger jag svar. Om inte, tack för att ni tog er tid :)

Gruppen är inte tänkt att startas innan den nuvarande stora gruppen är avslutad, någon gång i november, men prep-work och allmänt snack är alltid trevligt.
Monty

 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 07 sep 2014, 12:39

Re: Shadowrun: Neo-Ghostbusters

Inläggav Grendeldräpare » lör 29 aug 2015, 07:44

Jag är definitivt intresserad.

Du nämnde tidigare begränsningar på karaktärerna, typ att de inte skulle få ha så mycket gear eller annat. Skulle du kunna gå igenom vad du hade tänkt om karaktärerna mer/vad de inte ska vara.

Onsdag: Daaks trailblazers [DnD 5]
Grendeldräpare

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 25 apr 2014, 20:10

Re: Shadowrun: Neo-Ghostbusters

Inläggav Unclebourbon » sön 30 aug 2015, 21:35

Sign me up
Dark Heresy, Ferrus Kill count: 8
Unclebourbon

 
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 12 sep 2014, 15:47

Re: Shadowrun: Neo-Ghostbusters

Inläggav Turtle_droid » mån 31 aug 2015, 14:13

Låter som det skulle kunna vara något, så skriv upp mig med!
Turtle_droid

 
Inlägg: 33
Blev medlem: lör 13 sep 2014, 21:19

Re: Shadowrun: Neo-Ghostbusters

Inläggav Monty » mån 31 aug 2015, 15:15

Som herr dräpare nämner så har jag tänkt mig lite restriktioner. Till att börja med är min plan att sänka mängden BP som används för att skapa karaktären från 400 till 300. Jag överväger även att restriktera användningen av edge, främst att bränna edge för att överleva en omöjlig situation. Jag kommer begränsa tillgång till gear, generellt kommer det inte vara mail order utan snarare att faktiskt besöka en kontakt för att införskaffa material. Detta för att ge känslan av att man inte har allt vid sina fingerspetsar. Har övriga funderingar i tanke men skulle uppskatta kommentarer om det som jag sagt hittills.
Monty

 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 07 sep 2014, 12:39

Re: Shadowrun: Neo-Ghostbusters

Inläggav Monty » fre 02 okt 2015, 14:34

Nu har det varit tyst här ett bra tag, men tänkte försöka få lite liv i konversationen. Har inte fått några kommentarer på mina förslag ännu så kan inte gå vidare i nuläget med de detaljerna, men skulle gärna vilja ha lite mer diskussion härifrån så att jag kan veta lite mer vad jag har att jobba med.
Monty

 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 07 sep 2014, 12:39

Re: Shadowrun: Neo-Ghostbusters

Inläggav C117 » fre 02 okt 2015, 16:16

Vilken dag skulle det här spelas om det kom sig? Är intresserad, men vill helst se till så att det inte krockar med någonting annat.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: Shadowrun: Neo-Ghostbusters

Inläggav Monty » fre 02 okt 2015, 16:26

I nuläget kollar jag på onsdagar, antingen varannan eller varje, beror på vad folk föredrar och lite andra faktorer.
Monty

 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 07 sep 2014, 12:39

Re: Shadowrun: Neo-Ghostbusters

Inläggav Turtle_droid » lör 03 okt 2015, 14:02

Ok inget större fan av sänkt BP rent spontant men samtidigt kan för lite om Shadowrun för att säga hur mycket det verkligen påverkar.
Edge användandet kan jag gå med på utan större bekymmer då jag ändå hatar att bränna sånt och gear grejen verkar väl rimligt.
För övrigt borde onsdagar fungera för min del.
Turtle_droid

 
Inlägg: 33
Blev medlem: lör 13 sep 2014, 21:19

Re: Shadowrun: Neo-Ghostbusters

Inläggav Monty » ons 07 okt 2015, 22:08

Skulle vilja anordna ett litet tillfälle för att skapa karaktärer och diskutera lite, om ni skulle vilja ge förslag på tider som passar vore detta jättefint.
Monty

 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 07 sep 2014, 12:39

Nästa

  

Återgå till Spelare/Spelledare söker

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron