Eon IV äventyr



  

Eon IV äventyr

Inläggav xeathera » mån 09 nov 2015, 08:44

Hejsan allihopa, Adam här – Låt oss prata om eventuellt intresse för ett Eon IV äventyr!

Ett tag nu har jag pratat om att spelleda en Eon IV grupp och suttit och planerat ett äventyr som nu har tagit en nära nog slutgiltig form (enbart detaljer är kvar). Om ingenting annat kan början spelas utan problem och efter att alla mina planer har gått åt helvete får jag öva på att improvisera. :)

Äventyret kommer att utspelas i Asharien och jag skulle helst se att gruppen består av nyskapade eller ospelade karaktärer. Detta är mest för att jag vill ha ett hum om hur starka karaktärerna är och kunna planera därefter (ny SL :| ), men också för att många av veteranernas karaktärer har historia som jag inte känner till och eventuella fördelar eller problem som de har skulle jag vilja och/eller kunna spela på. Äventyrets längd kan komma att variera beroende på hur saker och ting går, men det borde hålla på ett antal speltillfällen.

När det kommer till storleken på gruppen tänker jag mig runt 3-4 spelare, möjligtvis 5. Möjligtvis. Detta för att kunna; 1, hålla en gruppdynamik vid liv, 2 undvika att strider blir timlånga och 3, se till att alla spelare kan göra det dem vill.

Intresserade? Frågor? Hör av er så svarar jag så gott jag kan. Annars, tack för att ni läste detta! :)
xeathera

 
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 08 jun 2015, 04:34

Re: Eon IV äventyr

Inläggav Ragge » ons 18 nov 2015, 22:35

Hej Adam! En spelare här vid namn Sebastian :D är väldigt intresserad av att spela Eon IV nu och känner att din grupp passar mig bättre än som du kallar dem "veteranspelarna"s grupp. Skulle jag kunna kontakta dig på något sätt (skype eller över telephonen) för att prata karaktär eller är detta något som skall göras om gruppen får fler spelare?
Ragge

 
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 27 sep 2014, 12:11

Re: Eon IV äventyr

Inläggav xeathera » tor 19 nov 2015, 00:21

Halloj Sebastian!
Najs att höra att du är intresserad av att spela lite Eon. För nu så söker jag fortfarande ett par spelare och tillsvidare så kör jag kommunikation via denna tråden. Iaf tills det finns nog med folk för att kunna göra ett karaktärsskaparmöte.

Men om du vill nå mig via skype för att snacka karaktär eller eon tills dess så finns jag där på adam.so.91
xeathera

 
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 08 jun 2015, 04:34

Re: Eon IV äventyr

Inläggav xeathera » mån 07 dec 2015, 12:30

Har hittat några mer som är intresserade så dags att planera in ett karaktärsskaparmöte tror jag. Hur ser veckan er som har tillgång till forumet?
xeathera

 
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 08 jun 2015, 04:34

Re: Eon IV äventyr

Inläggav Ragge » ons 09 dec 2015, 19:08

är sjuk just nu men hoppas på att Fredag/framåt ska vara öppet
Ragge

 
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 27 sep 2014, 12:11

Re: Eon IV äventyr

Inläggav Ragge » tor 10 dec 2015, 19:24

Kommer kunna skapa karaktär imorgon om det går för alla andra.
Ragge

 
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 27 sep 2014, 12:11

Re: Eon IV äventyr

Inläggav xeathera » fre 11 dec 2015, 16:52

Är du kvar i Skövde under nästa vecka? Säg måndag eller tisdag kanske? Då passar det iaf här.
xeathera

 
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 08 jun 2015, 04:34

Re: Eon IV äventyr

Inläggav Ragge » tis 15 dec 2015, 14:40

Sorry att jag inte svarade tidigare. Jag har varit upptagen med studier Igår och nu tills idag. Jag kan veckan ut förutom på fredag. Skicka ett sms till mig istället med tider som du/andra kan. Nummer 0703594124
Vilken tid är du tillgänglig till idag? Har lite tid senare men inte innan 2000.
Ragge

 
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 27 sep 2014, 12:11

Re: Eon IV äventyr

Inläggav xeathera » tis 15 dec 2015, 20:51

Juletider stressar alla. :) Tror dock att vi får planera om hela karaktärsskapar mötet till efter jul tbh, det blir förmodligen enklare än att spela runt allas julplaner. Tror också jag får lägga upp en en facebook/skypechat tills dess, verkar helt enkelt simplare. Har ditt nummer nu, men adda mig på skype när du kan. ID är adam.so.91
xeathera

 
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 08 jun 2015, 04:34

Re: Eon IV äventyr

Inläggav Ragge » lör 16 jan 2016, 19:44

Jag har lagt till dig men har inte fått någon respons eller invite till ett samtal. Hur ser saker ut?
Ragge

 
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 27 sep 2014, 12:11


  

Återgå till Spelare/Spelledare söker

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron