Death Watch game



  

Death Watch game

Inläggav StraitCurrent » fre 05 sep 2014, 01:22

Hej!

Björn här! Jag söker 4-6 spelare till en kampanj av 40K rollspelet Death Watch. Ingen kunskap om systemet, eller settingen krävs, bara ett gott humör och att man deltar aktivt.

Jag är en rutinerad spelledare som hållit på med rollspel i sex år.

Angående Death Watch:
Du spelar en Space marine: en genetisk modifierad, två meter lång tempel riddare i power-armour med uppdrag att försvara mänskligheten mot en uppsjö av fruktansvärda rymdvarelser och demoner. Din automatpistol är större än de flesta gevär och skjuter raketer som explodera inne i kroppen på dina fiender. Ditt svärd är också en motorsåg.

Angående kampanjen:
Hemmabygd. Målet är att skapa en öppen och spelardriven kampanj.

Tider, plats osv bestäms efter diskussion.

Låter intressant? Frågor? Svara på tråden! Eller skriv till mig på skype: besundstrom
StraitCurrent

 
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 01 sep 2014, 16:05

Re: Death Watch game

Inläggav Menel Draug » fre 05 sep 2014, 16:05

Super intresserad men ont om dagar i veckan på grund av massor av aktiviteter xD, men kanske kan få en tid, tvivlar på det men kanske. Om så är falllet är jag super intresserad.
Menel Draug

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 30 apr 2014, 17:31

Re: Death Watch game

Inläggav Monty » tis 09 sep 2014, 10:03

Är helt klart intresserad av detta erbjudande då jag älskar världen men nästan bara får spelleda den :P Problematiken existerar i form av tid men om luckor finns så är jag helt klart hypad, om möjligheten finns för att köra en Marine från ett egenskapat kompani stiger intresset ännu mer :)
Monty

 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 07 sep 2014, 12:39

Re: Death Watch game

Inläggav StraitCurrent » tor 11 sep 2014, 21:55

Egenskapat kompani går självfallet. Den typen av dedikation uppskattas bara! : D

Inga fler takers? Behöver minst 3 spelare? Jag kan köra på alla dagar utom torsdagar och fredagar.
StraitCurrent

 
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 01 sep 2014, 16:05

Re: Death Watch game

Inläggav Menel Draug » fre 12 sep 2014, 10:25

Coolt! Våra nya intresserade har inte alla skapat ett konto så säger ge dem nästa vecka ut så finns det säker mer personer intresserade.
Menel Draug

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 30 apr 2014, 17:31

Re: Death Watch game

Inläggav Unclebourbon » fre 12 sep 2014, 15:48

Håhå, jag är så på! Kan de flesta dagarna har inte direkt mycket annat planerat än!
Dark Heresy, Ferrus Kill count: 8
Unclebourbon

 
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 12 sep 2014, 15:47

Re: Death Watch game

Inläggav GreenSilo » lör 13 sep 2014, 14:07

Låter riktigt häftigt! Är grymt på, och har inte så mycket planerat, så kan de flesta dagarna!
GreenSilo

 
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 13 sep 2014, 14:04

Re: Death Watch game

Inläggav Monty » mån 15 sep 2014, 09:54

Gällande egna chapters, ungefär hur mycket förarbete med de efterfrågas, har grundstommen men vill gärna veta hur mycket det eventuellt behöver fluffas ut. Inga problem med om det krävs några sidor, writer här trots allt :) Om så önskas kan jag också ge dig skellettet om du vill kolla på det för diskussion.
Monty

 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 07 sep 2014, 12:39

Re: Death Watch game

Inläggav StraitCurrent » mån 15 sep 2014, 11:02

Det bästa är att följa reglerna för att skapa nya chapters som finns i en av regelböckerna - tror det är Rights of battle? På så vis så får dit chapter regler som gör det unikt spelmässigt.

Du kan skriva så mycket fluff du tycker behövs. Skicka gärna skelletet, är självklart intresserad av att se vad alla vill spela osv.
StraitCurrent

 
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 01 sep 2014, 16:05

Re: Death Watch game

Inläggav Monty » mån 15 sep 2014, 11:05

Ingen fara, kapitlet är skapat med de tabellerna, har vitttnen om det behövs. Ska se hur jag kan vidarefordra skelettet.
Monty

 
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 07 sep 2014, 12:39

Nästa

  

Återgå till Spelare/Spelledare söker

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron