Death Watch game



  

Re: Death Watch game

Inläggav Eireth » tor 08 jan 2015, 04:51

Jag är på.
What ever, I'm wearing power armour
Eireth

 
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 15:52
Ort: Skövde

Re: Death Watch game

Inläggav Menel Draug » tor 08 jan 2015, 17:23

Jag hade jätte gärna varit på, men fyllt upp min kalender med annat rollspel, sorry :/
Menel Draug

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 30 apr 2014, 17:31

Re: Death Watch game

Inläggav Tvar » sön 11 jan 2015, 12:54

Vore grymt om vi kunde bli ett Kill Team på 5 space marines, jag kan om inte annat bidra med en spelare till via Skype/Roll20 om Spelledaren vill det (man kan ju i ha 1-2 NPC marines med sig om folk vill). Han kan tänka sig spela Apothecary eller Techmarine om ingen annan vill. Själv hade jag satt ögonen på assault marine. Tre spelare kanske kan bli lite väl få eller vad tror ni? Med tanke på svårt motstånd, eller vilken typ av kampanj hade du i åtanke StraitCurrent?
Tvar

 
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 07 jan 2015, 14:52

Re: Death Watch game

Inläggav Eireth » mån 12 jan 2015, 12:23

Jag har spelat Death Watch med endast 3 spelare. Det går helt utmärkt. Även utan NPC marrines.
Jag är lite iffy med spelare över skype, men jag har inget emot att pröva om StraitCurrent är okej med det.

Assault marines är skoj att spela för övrigt. Själv kan jag tänka mig att spela Devastator eller Tactical.
What ever, I'm wearing power armour
Eireth

 
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 15:52
Ort: Skövde

Re: Death Watch game

Inläggav Tvar » mån 12 jan 2015, 13:01

Då får vi väl i värsta fall se till att hitta 1-3 spelare till då. :)

Några speciella chapters du hade i åtanke för en dev/tactical Eireth?
Tvar

 
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 07 jan 2015, 14:52

Re: Death Watch game

Inläggav Eireth » mån 12 jan 2015, 13:58

Space Wolf tactical eller Ultra Marines devastator. Jag har bara spelat core. vet inte om det finns fler val i de andra böckerna.
What ever, I'm wearing power armour
Eireth

 
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 15:52
Ort: Skövde

Re: Death Watch game

Inläggav Tvar » mån 12 jan 2015, 15:04

Det finns massor med val, allt ifrån Imperial Fists, Salamanders, Nova Marines, etc you name it, they got it. :)

edit: Har själv spelat två korta kampanjer (ett tiotal missions knappt) som slutade på rank 2 respektive 4. Som längst spelade jag dark angel tactical marine då. Dock hade vi tillgång och spelade med alla tillgängliga supplement.
Tvar

 
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 07 jan 2015, 14:52

Re: Death Watch game

Inläggav Swedishbeardman » tis 13 jan 2015, 00:55

Hur många är ni uppe i?
Älskar 40K så jag är definitivt intresserad, dock så spelar jag vanligtvis Dark Heresy på Måndagar och Mutant på Onsdagar så om jag kan/får va med så skulle det va bra om det inte var just dem dagarna.
Kan tänka mig spela vad som helst, skulle dock föredra att spela antigen nån form av support klass (tech/apo) eller "Fire support" klass (devistator/sniper).
Dark Heresy. Alexia Kill Count : 250 013
Number of Space Stations Blown up: 1
Swedishbeardman

 
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 11 sep 2014, 10:18

Re: Death Watch game

Inläggav Tvar » tis 13 jan 2015, 09:51

Grymt! Med dig skulle vi vara minst 3 spelare beardman ;)

Vi kan ju snacka om kill team setup m.m. när vi gör karaktärerna. Om vi ska prata om dagar som passar bäst att spela funkar det absolut för mig att inte spela på mån/onsdagar. Skulle tex kunna hålla det till tis, fre eller lördagar för min del.
Tvar

 
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 07 jan 2015, 14:52

Re: Death Watch game

Inläggav StraitCurrent » tis 13 jan 2015, 11:09

Jag kör gärna via skype. I alla fall till en början med, för det gör det lätt att sätta igång.
3 spelare passar bra, 2 tenderar att vara lite svårt då det räcker med att 1 dude går ner så är gruppen på 50% styrka.

Ni som inte lagt till mig på Skype än kan göra det, så vi kan göra karaktärer, sätta en tid osv.
StraitCurrent

 
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 01 sep 2014, 16:05

FöregåendeNästa

  

Återgå till Spelare/Spelledare söker

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron