"Testa på"-äventyr med Dragon Age RPG (Inställt, omplaneras)



  

"Testa på"-äventyr med Dragon Age RPG (Inställt, omplaneras)

Inläggav Nocu » tis 21 apr 2015, 07:26

Inställt tills vidare, ny tid planeras!
På grund av för få anmälningar ställs därmed mötet in tills vidare för omplanering av en ny tid där fler kanske kan. Detta kan även ha varit på grund av att mötet annonserades för sent så flera var redan upptagna och kanske även personer som ännu inte hunnit se annonsen. Jag kommer att ha det i åtanke nästa gång och se till att komma ut med en ny tid i god tid innan!

Spelare sökes: 4+ (fler än fem sökes även extra spelledare!)
Tid: Ny tid planeras
Plats: Samling vid Högskolan i Skövdes huvudingång (G-huset)

Hejsan! Jag söker instresserade spelare som vill testa på och uppleva Dragon Age rika och engagerande värld av Thedas i detta klassiska rollspel skapat av Greenronin. Med ett enkelt spelsystem att lära sig att spela, packad med lore från världen av Thedas och innovativt stunt system som håller strid och magi intensiv och spännande, erbjuder Dragon Age fantastiska spelsessioner. Så ta tag i era tärningar och gör er redo att gå in i en värld fylld av mages och templars, Grey Wardens och darkspawn, gudar och demoner... världen av Dragon Age!

Detta är då endast ett "testa på" möte, med annat ord en one-shot äventyr. Ni kommer att få välja bland färdiga karaktärer så att vi kan komma igång på en gång! De har precis släppt en ny uppdaterad regelbok för DA RPG som jag kommer ha med mig för de som vill titta, men för denna gång kommer vi att använda oss av deras Quick Start Guide vilket jag länkar här http://greenroninstore.com/collections/dragon-age-rpg/products/dragon-age-rpg-quickstart-guide-pdf Detta är då för er som vill läsa reglerna och kanske kolla på karaktärerna innan mötet, dock ber jag er då att hoppa över Kapitlet An Arl’s Ransom då det är äventyret vi kommer att köra på! Så vad behöver ni ha med er? Jo, ni kommer att behöva 3st sexsidiga tärningar (d6:or) varav en av dem måste vara i en annan färg (t.ex. 2st blåa och 1st röd) och penna med anteckningsblock så att ni kan göra anteckningar om era karaktärer och under mötets gång! För er som har svårt med d6:or (vanligaste tärningen) så kan jag i så fall ordna en bunt med blåa tärningar, se i så fall till att ha med en tärning som inte är blå! Tillsist rekommenderar jag att ni kanske ordnar med käk och snacks innan så att vi kan köra från start till slut utan större pauser emellan, jag kommer t.ex. förmodligen frossa mig själv med en pizza innan mötet!

Det var allt! Hoppas att folk är intresserade och vill komma! Kommentera här för att anmäla er och om ni har frågor eller funderingar så går det också bra att kommentera här, höra av er på Skype eller till mitt nummer: 073-705 41 18

Med vänliga hälsningar, Arvid Boberg/Bobba
Senast redigerad av Nocu tor 23 apr 2015, 20:03, redigerad totalt 3 gånger.
Nocu

 
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 20 jan 2015, 19:23

Re: "Testa på"-äventyr med Dragon Age RPG

Inläggav C117 » tis 21 apr 2015, 09:01

Söndag går inte för mig, har redan Eon då. Lördag och fredag är dock lediga.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: "Testa på"-äventyr med Dragon Age RPG

Inläggav Eireth » tis 21 apr 2015, 10:01

Det skulle vara kul att prova, jag gillar världen och blev besviken på Inquesition, men jag har fullt upp för tillfället.
What ever, I'm wearing power armour
Eireth

 
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 15:52
Ort: Skövde

Re: "Testa på"-äventyr med Dragon Age RPG

Inläggav Tiraken » tis 21 apr 2015, 10:02

Det kan vara tufft att hitta spelare till en söndag då det är tre andra möten på söndagar redan. Jag hade prövat en annan dag, kanske i nästa vecka för lite mer förvarning.
Tiraken

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 25 apr 2014, 20:17

Re: "Testa på"-äventyr med Dragon Age RPG

Inläggav Nocu » tis 21 apr 2015, 11:24

Skulle nu på lördag vara ett alternativ i så fall? Jag uppdaterar inlägget till lördag så länge men intresserade kan säga vad de tycker om dagar, kan diskuteras mellan nu på lördag och söndag (kanske fredag). Denna helg är dock den enda jag kan just nu då närmaste helger efter de är jag upptagen.
Nocu

 
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 20 jan 2015, 19:23

Re: "Testa på"-äventyr med Dragon Age RPG

Inläggav Eireth » tis 21 apr 2015, 23:01

Den här lördagen kan jag. Men jag kommer kanske ångra mit vall på söndagen
What ever, I'm wearing power armour
Eireth

 
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 15:52
Ort: Skövde

Re: "Testa på"-äventyr med Dragon Age RPG

Inläggav Nocu » ons 22 apr 2015, 06:30

Vill inte att någon skall behöva ångra sig efter, om du har det stressigt Eireth så gör det du känner att du hinner med! :) Vi får först se hur stort intresset ser ut med anmälningar tills på senast fredag.
Som sagt sökes det en full grupp, 4-5 personer, och jag vill att intresserade skriver här att de anmäler sig tills på senast fredag! Gissar mig på att hittills har jag en vän som är intresserad samt du C117 och du Eireth om du känner att du hinner med.

Om intresset blir för litet kanske jag kan flytta fram sessionen till fredagen en 8:e maj efter plugget, då har folk som Tiraken nämnde en förvarning och kan boka in det i sina scheman!
Nocu

 
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 20 jan 2015, 19:23

Re: "Testa på"-äventyr med Dragon Age RPG

Inläggav Nocu » tor 23 apr 2015, 19:58

På grund av för få anmälningar ställer jag in mötet som skulle va nu på lördag 25/4. Synd men kommer se över en ny tid där förhoppningsvis fler kommer kunna komma! Tack ändå till er som visade intresse denna gång!
Nocu

 
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 20 jan 2015, 19:23


  

Återgå till Spelare/Spelledare söker

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron