Spelare sökes till Tabrazir och Pokémon



  

Spelare sökes till Tabrazir och Pokémon

Inläggav C117 » ons 12 aug 2015, 12:20

Snart är sommarlovet över, och då är det den bästa tiden att starta nya grupper. Jag är ute efter att starta två nya grupper denna termin, med två olika rollspel som har haft viss framgång i denna förening förr med mig som spelledare.

Men för att starta dessa grupper behövs det spelare, och det är detta denna tråd är till för.

För dom som inte vet vad dessa rollspel är och vill veta litet kort vad som planeras hända i dom, följer här en kort beskrivning av varje rollspel.

Tabrazir: High fantasy steampunk i ett egenskapat system med en egenskapad värld. Rollpersonerna är nya rekryter som hoppas ingå i Fanalis, landet Naginzeras elitstyrka. Träningen kommer bli lång och hård, och kan komma att involvera resande över världen i jakt på uppgifter för att bevisa rollpersonernas kompetens.

Pokémon: Ett inofficiellt rollspel baserat på spelserien, där spelarna är Pokémontränare med sina alldeles egna Pokémon. Rollpersonerna är nyblivna tränare i Sverige, redo att ge sig ut och försörja sig på att fånga och träna Pokémon... och kanske ta sig an den Nordiska ligan också.

Planering: Rent planeringsmässigt är det tanken att båda grupperna skall spelas på samma veckodag, men varannan vecka; Tabrazir kör på jämna veckor, och Pokémon kör på ojämna. Den exakta veckodagen kan diskuteras, men i nuläget tycks tisdag vara den dag som krockar minst med andra grupper.

Är du intresserad av att spela Tabrazir eller Pokémon? Kanske rentav båda? Skriv då i tråden nedan så att vi vet om ert intresse. Om ni har frågor om rollspelen, kampanjerna och planeringen runt omkring, skriv och fråga.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: Spelare sökes till Tabrazir och Pokémon

Inläggav C117 » ons 09 sep 2015, 17:12

Bump.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58


  

Återgå till Spelare/Spelledare söker

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron