Tabrazir: Bläckblodet [FULLT]



  

Tabrazir: Bläckblodet [FULLT]

Inläggav C117 » mån 10 nov 2014, 16:33

Gruppens namn: Bläckblodet
Spelledare: Kalle "C117" Johansson
System: Tabrazir
Spelar på: Första tisdagen i månaden
Tar emot nya spelare: Nej
Spelare:
  • Patrik "Tiraken" Lindquist
  • Patrik "Pablo" Rudenbrandt
  • Joakim "Grendeldräpare" Wretlund
  • Petter "Monty" Deregren
  • Marcus "MongoLloyd" Svedbergh
  • Sebastian "Ragge" Bergström

Den pågående kampanjen som har spelats under ett nyårsmöte och två separata "Sju dagar av rollspel"-veckor, nu med mer regelbundet schema.

Året är 2992, på kontinenten Elika. Rollpersonerna är soldater under orchen Rakkam Khan, ledare över Khans stam. Dom är låsta i ett stamkrig med stammen Gormakk, ledda av deras ledare Daboroh Gormakk. Med hjälp från stammarna Takka och Bikta borde kriget självklart stå i Khans fördel, men Gormakk har ett speciellt vapen på sin sida. En sjukdom vars offer får mer styrka, försämrad mental förmåga, fullständigt förlorar fattningen om dom ser en frisk individ, och som sprider sig via kroppsvätskor. Eftersom sjukdomen färgar offrens kroppsvätskor fullständigt svarta, har den givits namnet Bläckblodet, och om det får fortsätta riskerar sjukdomen att sprida sig över hela kontinenten...
Senast redigerad av C117 mån 16 feb 2015, 15:32, redigerad totalt 4 gånger.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: Tabrazir: Bläckblodet [lediga platser]

Inläggav C117 » mån 01 dec 2014, 17:56

Kom ihåg: möte imorgon 15.00, vi kör hos Patrik.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: Tabrazir: Bläckblodet [lediga platser]

Inläggav C117 » lör 03 jan 2015, 15:29

Påminnelse: möte på tisdag, den 6:e januari.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: Tabrazir: Bläckblodet [lediga platser]

Inläggav Pablo » lör 03 jan 2015, 22:05

Osäker på om jag kommer vara i skövde på tisdag tyvärr. Jag skulle nog kunna vara med över skype om detta blir en möjlighet dock.
Pablo

 
Inlägg: 37
Blev medlem: tis 20 maj 2014, 11:22

Re: Tabrazir: Bläckblodet [lediga platser]

Inläggav C117 » tis 27 jan 2015, 21:41

På grund av London-resa, är nästa möte uppskjutet till den 10:e februari.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: Tabrazir: Bläckblodet [FULLT]

Inläggav C117 » sön 15 feb 2015, 16:12

Nästa möte: 3:e mars.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: Tabrazir: Bläckblodet [FULLT]

Inläggav C117 » tis 10 mar 2015, 01:04

Har visserligen sagt detta i Skype, men sedan det inte kommit så mycket svar tar jag det även här på forumet.

Eftersom kampanjen börjar närma sig sitt slut, och folk förhoppningsvis är villiga att fortsätta spela Tabrazir, undrar jag vad folk är intresserade av. Vill dom fortsätta använda sina nuvarande karaktärer eller skapa nya? Vill dom se mer av den teknologiska delen av världen eller den magiska? Eller är dom helt okej med vad som helst, bara något intressant händer? Skriv i forumet nedan vad ni tycker.

För tillfället har jag en idé för en mindre kampanj där spelarna är olika former av elementarer, men beroende på folks önskemål kan det hända att jag svänger ihop något annat. Detta särskilt eftersom sagda kampanj förutsätter att alla spelare skapar helt nya karaktärer, vilket jag kan förstå om inte alla riktigt vill...
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: Tabrazir: Bläckblodet [FULLT]

Inläggav Pablo » tis 10 mar 2015, 02:58

Att utforska och resa runt är alltid kul och ger plats för pretty much allt som inte kräver enorma investeringar utav karaktärerna. ^^
Pablo

 
Inlägg: 37
Blev medlem: tis 20 maj 2014, 11:22

Re: Tabrazir: Bläckblodet [FULLT]

Inläggav C117 » mån 23 mar 2015, 23:14

Hokay, nästa möte kommer ni få välja mellan att hitta en ingrediens till botemedlet mot Bläckblodet, eller att gå direkt till sista striden mot Gormakks stam. Men för enkelhetens skull vore det bra om ni bestämmer redan innan mötet, så att jag har tid att förbereda rätt äventyr. Det vore dåligt att förbereda ett helt möte där ni skall gå ned i en grotta, bara för att sedan ha spelare som säger "näe, vi skall ge Gormakk på nöten!"

Så, för att förtydliga; om ni väljer att gå efter ingrediensen, kommer botemedlet bli bättre vilket hjälper i det långa loppet, men ni kommer inte hinna läka fullt innan det blir dags för stridigheter. Om ni hoppar direkt till slaget, kommer ni vara i topptrim, men ert skydd mot Bläckblodet kommer vara sämre.

Så skriv i forumet eller på Skype, så att jag vet vad ni planerar att göra.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: Tabrazir: Bläckblodet [FULLT]

Inläggav C117 » tis 31 mar 2015, 09:57

Skriver även en påminnelse här för säkerhets skull; nästa vecka är det möte, den 7:e april.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Nästa

  

Återgå till Gamla grupper

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron