Motioner



Motioner

Inläggav Tiraken » sön 21 dec 2014, 04:52

Här kan du skriva motioner till årsmötet. De kommer skickas med i kallelsen i den ordning de skrivs här. Vill ni diskutera en motion här på forumet så föreslås att ni skapar en ny tråd under "Årsmöte 2015" med en titel i stil med "Diskussion: <motionens namn>"

Vänligen använd följande format:

Kod: Markera allt
<bakgrund om motionen, kan vara en rad, kan vara flera paragrafer>
[list][*]Jag, <namn>, yrkar att <yrkande>
[*]Jag, <namn>, yrkar att <yrkande>
<...>[/list]


Exempel:
Kanelbullar är väldigt gott och vi borde försöka öka mängden kanelbullar som konsumeras i föreningen
[list][*]Jag, Sara Hellgren, yrkar att kanelbullar ska serveras på spelmöten på torsdagar

Föreningens grafiska profil känns utdaterad och vi måste se till att framtidssäkra Daaks Ord för att kunna locka ungdommar i en större utsträckning.
Jag, Olle Persson, yrkar att Comic Sans ska vara föreningens profiltypsnitt
Jag, Olle Persson, yrkar att föreningen borde starta ett konto på instagram
Jag, Olle Persson, yrkar att föreningens namn i stadgarna ändras till "Super 1337 Daaks Ord"


Tilläggsyrkanden kan skrivas genom att använda "Citera" på en motion som du vill lägga ett tilläggsyrkande på. Tilläggsyrkanden kan även framkomma under själva årsmötet, dock går det inte att lägga fram motioner men frågor kan tas upp under "Övriga Frågor"
Tiraken

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 25 apr 2014, 20:17

Re: Motioner

Inläggav Tiraken » sön 28 dec 2014, 03:12

Detta är lite konstiga delar av stadgarna som skulle kunna omformuleras utan att avsevärt ändra deras innebörd. Det första yrkandet gäller konstigt uttryck då för att vara medlem så måste man ju ha betalat medlemsavgiften! Det andra yrkandet gäller en fix av en kompromisslösning som togs fram lite sent på kvällen mellan två sidor, denna nya definition av medlem fungerar oberoende av skottår då det datumet rent tekniskt har passerats den 1a mars.
  • Jag, Patrik Lindqvist, yrkar att i stadgarna, §15 ändras "Endast fullt betalande medlem har rösträtt på årsmöte." till "Alla som är medlemmar enligt §7 Medlemmar har rösträtt på årsmöte."
  • Jag, Patrik Lindqvist, yrkar att i stadgarna, §7 Medlemmar, ändras "Med 'medlem' definieras de som betalat medlemsavgiften någon gång de senaste 365 dagarna (366 om medlemsavgiften inkom under ett skottår) samt godkänt stadgarna [..]" till "Med 'medlem' definieras de som betalat medlemsavgiften det aktuella året eller ett datum det föregående året som inte passerats än det aktuella året samt godkänt stadgarna [..]
Tiraken

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 25 apr 2014, 20:17


Återgå till Årsmöte 2015

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron