[DND] Söndagsgruppen [Lediga platser]



Kategoriregler
Vill du spela med oss är det bara att svara i de grupper du tycker är intressanta

För spelledare: Om ditt grupp har lediga platser posta som notis så din tråd hamnar bland de övre
  

Re: EON IV: Söndagsgruppen [Lediga platser]

Inläggav C117 » sön 17 jan 2016, 19:00

Summering av dagens möte, 17/1.

Eftersom endast Adam och Johannes dök upp körde vi inte det ordinarie Tabrazir, utan körde ett introäventyr med ett annat rollspel jag snickrar på: Himlavakt.

För rollpersonerna fortlöpte denna vecka som alla andra till en början. Adams karaktär, som var säkerhetsvakt på ett mjukvaruföretag, höll koll på folk och leveranser som kom in. Johannes karaktär, som var manager på sagda företag, spenderade merparten av sin tid åt att läsa på om konspirationsteorier och hur man skyddar sig mot dom. Adams karaktär blev misstänksam mot Johannes, Johannes karaktär blev misstänksam mot Adams, och dom båda försökte lista ut varandra. Sedan invaderades Jorden av aliens, Johannes karaktär blev bortrövad och användes som försökskanin, och Adams karaktär sågs sist försöka fly staden från rymdvarelsernas dödsmaskin. The End.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: EON IV: Söndagsgruppen [Lediga platser]

Inläggav C117 » sön 31 jan 2016, 22:21

LYSTRING!!!

Sedan det i nuläget endast är två spelare i Tabrazir på söndagar, är vi i behov av fler spelare, om möjligt. Folk som är intresserade kan gärna skriva på forumet eller Skype, och se om det är något för dom.

I alla fall, recap av dagens möte.

Vi fortsatte från senaste mötet, där spelarnas båt sprängts i luften i ett attentat och deras karaktärer spolats iland på önationen Penesori på olika vis. Mötet öppnade med att karaktärerna möttes, Riri hittade ägare till minibilen hon hittat, och dom båda gick till rederiet för båten för att ansöka om skadestånd. Dom fick in sin ansökan, och betald boning för en vecka, men dom ansvariga bakom dådet var ännu inte funna. Efter att ha sovit en natt gav sig både Riri och Jillissa ut för att upptäcka staden dom var i, Banso, och se om det var möjligt att hitta jobb där, men utan lycka. Nästa dag bestämde dom sig för att bege sig till staden Lapina för att se om det fanns jobb där istället. Inga jobb hittades, men dom blev nästan påkörda av en person som sade att han sett "röda saker" som han måste komma undan. Hmm...

Tredje dagen gav dom sig till staden Topoli, där parets grova brister i geografikunskaper gjorde sig påminda. Riri blev nästan rånad, men lyckades handskas med sina anfallare på ett mycket brutalt sätt. Hennes kväll blev inte mycket bättre när hon kom tillbaka till Banso och blev vittne till ett andra attentat, när en stor del av dom parkerade bilarna längs en gata flög i luften. Jillissa lyckades däremot till sist hitta ett jobb som sångerska på bar, vilket drog en ofantlig publik första kvällen. Dagen därefter kom nyheten att aktivistgruppen De vita skuggorna hade tagit på sig ansvaret för dom två attentaten. En aktivistgrupp som består utav endast zwitt...

Våra hjältar gav sig av till ghettot där alla zwitt bor, och lyckades ta sig igenom folkhopen som ville se alla zwitt dödade för att ta kontakt med en person på insidan, Twareth. Twareth sade sig kanske veta vart man kan få tag i information om De vita skuggorna, men endast i utbyte mot några reservdelar till en gammal klocka han äger. Jillissa gick till en urmakare och köpte dessa delar, men på vägen tillbaka blev hon rånad av en zwitt som inte ville att Twareth skulle döda sig själv med metallen, och stal reservdelarna. Tjuven kom dessvärre undan, och våra hjältar planerar härnäst att bege sig till föreståndaren över säkerheten i ghettot för att se vad som kan göras...
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: EON IV: Söndagsgruppen [Lediga platser]

Inläggav C117 » lör 13 feb 2016, 10:11

Bara en påminnelse; inget möte denna söndag, eftersom en av våra spelare inte kunde komma.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.

Alver är också människor!
C117

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 21 aug 2014, 15:58

Re: EON IV: Söndagsgruppen [Lediga platser]

Inläggav Tiraken » ons 09 nov 2016, 01:00

Vi kommer att göra ett beslut om vi ska köra D&D5 eller EON IV inom snar framtid.
Tiraken

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 25 apr 2014, 20:17

Föregående

  

Återgå till Rollspelsgrupper - Hitta spelgrupp här!

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron