Shadowrun: Life in the e-zone [full]



Kategoriregler
Vill du spela med oss är det bara att svara i de grupper du tycker är intressanta

För spelledare: Om ditt grupp har lediga platser posta som notis så din tråd hamnar bland de övre
  

Shadowrun: Life in the e-zone [full]

Inläggav Tiraken » tor 08 okt 2015, 22:46

Gruppens namn: Life in the e-zone
Spelledare: Patrik "Tiraken"
System: Shadowrun 20th
Spelar på: Varannan torsdag
Tar emot nya spelare: Intresseanmälan möjlig
Spelare:
  • Erik G "Twoflower"
  • Pablo
  • Minaro
  • Petter

E rating

Rating E areas are considered slums (Squatter and Street lifestyles). Yeah, people live there, but they aren’t “real” people (they don’t have SINs, after all), so why make the effort? Lone Star does not assign patrols to such areas or make any effort to prevent crimes from happening.

They will respond if the victim has a SIN and calls in a complaint himself, or if the violence makes the headlines or threatens to spill over into more “important” areas. When the Star does respond, it’s at a very high level, usually including two Citymasters filled with twelve to fifteen officers in heavy armor, plus one rigger per vehicle to handle drones and the Citymaster’s weapons, and at least two combat mages. Such a force is always lead by an elite officer. The slums are an excellent place for detectives and undercover operatives to maintain contacts.
Tiraken

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 25 apr 2014, 20:17

Re: Shadowrun: Life in the e-zone [lediga platser]

Inläggav Tiraken » tor 02 jun 2016, 19:08

Sökes: 1-2 nya spelare. Vi kör varannan torsdag (jämna veckor).

För närvarande har gruppen lyckats bli kidnappade av ett megacorp och tvingas leva i ett gammalt köpcentra med andra som följt samma öde där livet kretsar kring blodsport och där corp:et jämt rör om i grytan, allt för att kunna sända underhållning till tittarna.
Tiraken

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 25 apr 2014, 20:17

Re: Shadowrun: Life in the e-zone [lediga platser]

Inläggav razorback1997 » sön 11 sep 2016, 17:16

Plats för en till?
//Christopher Forden
razorback1997

 
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 11 sep 2016, 17:16

Re: Shadowrun: Life in the e-zone [lediga platser]

Inläggav Tiraken » mån 12 sep 2016, 19:57

Har plats för en till, nästa möte är på torsdag nästa vecka och det är bra om vi kan ordna karaktär innan dess. Onsdag efter 19 eller måndag efter 17, funkan någon av dem?
Tiraken

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 25 apr 2014, 20:17

Re: Shadowrun: Life in the e-zone [lediga platser]

Inläggav razorback1997 » mån 26 sep 2016, 11:01

Eh, glömde gå in och kolla forumet...
Aaanyway, fixade karaktär under intro-workshopen, är ni mitt i ett uppdrag eller går det att hoppa in under nästa möte?
razorback1997

 
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 11 sep 2016, 17:16

Re: Shadowrun: Life in the e-zone [lediga platser]

Inläggav Tiraken » ons 05 okt 2016, 00:17

Just nu så har gruppen hamnat i Neo-Tokyo och ska precis göra ett initieringsprov för att gå med i Yakhuzan. Dessutom så har vi kört med några specialregler under karaktärsskapandet därför tror jag det blir bäst om vi är så många som möjligt på plats och en ny karaktär skapas som a) följer samma regler som övriga karaktärer samt b) passar in bra i gruppen och fungerar gemensamt.

Nästa möte är på torsdag och mitt förslag är att vi möts upp tidigare alla som kan vid 14:00 så kör mötet på vid 17:00.

Skriv så jag vet vad jag ska förvänta mig!
Tiraken

Användarvisningsbild
 
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 25 apr 2014, 20:17


  

Återgå till Rollspelsgrupper - Hitta spelgrupp här!

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron