av C117 » tis 18 aug 2015, 22:28
Personligen känns det litet som att dom nya klasserna (det jag läst igenom, i alla fall) har litet mycket grejer i sina kit, så att säga. Merparten av dom får spells, och dom får specialgrejer som kan vara mycket användbara. Till exempel Mesmerist, som utöver spells får en hypnos som debuffar en specifik individ, ingen save (ingen jätte-debuff, men fortfarande), en bonus på alla slag med Bluff, och en grej som ger dom förmågan att inplantera grejer som senare kan aktiveras utan kostnad. På level 1. I strid är dom kanske inte dom bästa, men när det gäller sociala sammanhang kan dom vara ovärderliga.
Däremot tycker jag om själva idéerna bakom klasserna... bortsett från att det känns litet lustigt att psykiska krafter knappt har nämnts innan, åtminstone inte i relation till dom spelbara raserna, vilket även gör att varje ny klass har mer eller mindre sitt eget kapitel på d20pfsrd.com som förklarar hur den fungerar och vad den kan göra.
Skriver över 2 års blandade noteringar och idéer till Tabrazir från min laptop till min stationära... för hand.
Alver är också människor!